• وبلاگ : سلام آقا
  • يادداشت : از قلم تا ملكوت
  • نظرات : 5 خصوصي ، 20 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + امير حسين حبيبي 

    سلام آقا.. .

    چرا برخي ها فقط از سياست و وقايع روزانه با شما صحبت مي کنند. يعني اين افراد خودشان اينقدر قوي النفس هستند...!؟

    يعني اينقدر خودشان تحليل سياسي دارند که بگويند علي عليه السلام چرا بدون اعتراضي 10 سال يا 11 سال خانه نشين بود و سپس خليفه شد؟

    و يا چرا كسي جز شمر امام حسين را نتوانست شهيد كند؟! ويا اينكه چرا مشك هاي پر آب را كاروان مكه به كربلا با خود حمل نكرد...!؟ آيا اينها مي تواننند تحليل كنند چرا شهدا خونشان حلال است و چرا كلمه في سبيل الله در لفظ شهادت به كار ميرود؟! اصلن ميدانند جنگ براي خدا يعني چه...!؟ اصلن ميدانند اولين جنگ جنگ با نفس است با خودپسندي است با غرور است با كذب است با ريا...!؟ و با تجمل گرايي جسمي...!؟

    آيا همه اينها را ميدانند...!؟

    من نميدانم چرا بايتد هميشه سياست را كه عين ديانت ماست بايد گله و شكايت كرد؟! مگر اين خود قصه شروع ماجرا نيست؟! آغاز ظهور شما.....ژس چرا همش از سياست كنوني كشورمان شكايت ميكنيم... .

    متاسفم آقا جان... .

    اللهم عجل الوليكالفرج... .

    پاسخ

    اگر کلامتان تعريض به نوشته‌هاي حقير است که بايد عرض کنم کلامتان غير شفاف بود و جملاتتان هم بعضاً بي‌ربط. لذا گمان نمي‌کنم جايي براي پاسخ‌گويي گذاشته باشيد. البته در رابطه با ريا و مباحث اخلاقي‌اي که تذکر داديد، حقيقتاً از ابتداي شروع کار اين دفتر دغدغه‌ام اين بوده که دچار اين مسائل نشوم. سعي هم کرده‌ام؛ اما اين‌که چقدر موفق بوده‌ام به گمانم بايد خود آقا قضاوت کنند. در رابطه با سياست هم جسارتاً مغالطه کرده‌ايد. سياستي که عين ديانت ماست، ماهيت روشن و شفافي دارد و اتفاقا وظيفه ما اين است که هر کجا احساس کرديم سياست فعلي‌مان دارد از آن سياست اصيل فاصله مي‌گيرد هشدار بدهيم. نوشته‌ حقير هم با همين هدف بود. انتقاد مصلحانه، فاصله زيادي دارد با شکايت مغرضانه و لااقل با شناختي که از خودم دارم، گمان نمي‌کنم که نوشته‌ام مغرضانه بود. علي اي حال، خدا همه‌مان را هدايت کند. راستي حضرت امير - عليه السلام- بيست و پنج سال خانه‌نشين بودند؛ نه يازده سال. بچه شيعه از تاريخ هيچ چيز نداند، سال‌هاي غصب خلافت را که بايد بداند...نه؟!